Wednesday 17 August 2011

Bercinta Bersayang Bergaduh

Normal lah kalau orang nak bercinta. Semua manusia ada keinginan untuk bercinta. Jangan jadikannya persoalan yang rumit. Orang bercinta banyak ragamnya, banyak jenisnya. Ada yang bercinta lain-lain jenis, ada yang bercinta sesama jenis, ada yang bercinta sebab duit. Ishhh boleh dikatakan banyak jenis lah. Kalau nak disenaraikan memang lah tak cukup kan kan kan? Panjang berjela macam highway dari Perlis ke Johor. Kuikuikui.


Kalau bersayang pula. Dah bercinta semestinya lah bersayang kan? Kata kan lah tak ada perasaan sayang tu, macam mana lah nak rasa nikmat bercinta tu kan kan kan? Cehhh, aku ni macam dah pro sangat pulak lah kan? Padahal baru setahun jagung je hidup. Haha. Okay, kalau dah bersayang sayang, semestinya orang yang kita sayang tu akan sayang kita seorang untuk selamanya ke? Aku selalu tanya soalan tu dekat kawan. Apa yang aku alami sekarang sikit sebanyak dah mengajar aku ertinya sayang. Tak kan pernah ada sayang yang betul-betul sayang. Cuba fikirkan.


Bila bercinta bila bersayang, bergaduh adalah perkara yang penting. Penting sangat ke? Sangat penting okay. Kalau tak bergaduh mana lah kita nak kenal pasangan kita kan? Dia tu busuk ke, wangi ke, handsome ke, gosok gigi ke, merokok ke, suka buang angin ke, kan kan kan? Kalau gaduh je mesti boleh timbul isu lain padahal gaduh benda lain. Benda tu mesti nak berkait-kait. Kalau lah kait-kait boleh jadi baju ke, tuala ke lagi bagus ni jadi lebih parah ada laa. Bergaduh ni ada yang okay ada yang tak okay. Entah laa.


Hanya luahan hati untuk harini. Mana lah tahu kalau orang tu faham ke tak kan dan mana lah tahu kalau esok lusa aku dah tak ada ke kan? Ni lah antara wasiat-wasiat untuk kau nanti. Boleh baca dekat anak cucu kau. Hihi.


.

1 comments:

Post a Comment