Saturday 30 July 2011

Menangis

Kemana pergi senyuman yang indah? Kemana perginya gelak tawa yang bahagia? Kemana perginya bahagia yang dulu? Kemana semuanya pergi?


Hilang. Semuanya hilang dalam sekelip mata. Apa salah aku? Apa salah kita? Apa salah apa silapnya? Apa sebab? Apa puncanya? Apa dan apa? Persoalan terlalu banyak. Lepas satu satu. Aku tak tahu apa salahnya. Aku tak tahu apa silapnya.


Sayang, sorry for those words yang menyakitkan hati tu. Tapi, saya dah explain kan dekat awak semuanya. Awak tak boleh ke nak faham hati saya sikit? Saya minta sikit jea wak. Tak banyak. Awak tak sayang saya dah ke? Mana pergi awak yag dulu? Awak berubah sangat. Sangat berubah.


Dua tiga harini saya pekak kan telinga, butakan mata pedulikan  hati saya. Saya tak kisah tentang saya. Biarlah saya sakit, biarlah semua saya yang tanggung. Demi kita wak. Orang lain tengok saya happy. Orang lain tengok saya ceria. Tapi saya hipokrit. Hipokrit depan diorang. Saya tak kuat wak. Saya tak kuat sebenarnya. 


Dua tiga harini jugak lah saya cuba layan awak sebaik mungkin. Even awak busy, even awak layan seperti saya orang asing, saya terima semua tu. Berpuluh kali soalan yang sama saya tanya awak. Awak sayang saya tak? Awak sayang saya tak? Awak tak jawab. Saya terima. 


Tadi saya tanya awak lagi, awak jawab "B sayang. Tu yang b marah". Saya bersyukur wak. Mengalir air mata saya. Akhirnya awak jawab setelah banyak kali ditanya. Saya sayang awak sangat-sangat :')


Tapi, bila saya buka mukabuku saya, saya tengok mukabuku awak dulu. Awak yang saya cari dulu. Awak awak awak! Hampa. Kemana pergi post yang saya post dekat awak tu? Mana? Semua hilang. Saya tanya awak, "Nape remove ily? Tak suka? Ok :)". Awak reply, "Tak on pun okay". Tak apelah kalau macam tu.


Saya masih tertanya, kenapa awak macam ni? Saya nak tahu. Silap saya yang sikit berbaloi ke dengan apa yang awak buat dekat saya? Awak fikir laa. Saya pun ada hati dan perasaan juga. Bukan barang yang boleh dilambung dicampak dimusnahkan macam tu jea.

Kita dah dua tahun sebulan. Saya nak awak tahu, saya sayangkan awak.




.

4 comments:

Amirah Jafri said...

yaAllah sedihnya bila baca ni chiwo :(

aku nak korang yg dulu =( sedih oh....

N.I.A said...

nak suruh kau sabar mesti kau dah puas sabar weh,tawakkal je la.maybe dye ada sebab sendiri ke yang kau tak tahu. calm dear :)

syahirahmohamad said...

Ara, i'm trying :'( Doakan aku yea?

syahirahmohamad said...

Ijat, puas sangat dah. Aku dah tak larat. Dulu boleh laagi gelak sume. Sekarang sakit naik. Aku pun tak tahu laa wehh. Thanks btw :)

Post a Comment